Wednesday, March 2, 2011

Cerita aku di TERMINAL BUS

Ok aku selalu naik BUS pergi bandar... so first stop ialah TERMINAL BUS.. usually aku menunggu kengkawan  d terminal tu.. hari tu aku tunggu dorang lama sikit sampai... aku tunggu punya tunggu punya tunggu.. sampai berakar aku di sana.. so aku pun buat la pemerhatian kepada orang-orang yang limpas-limpas.. ermm antara pemerhatian yang aku nampak ialah:-

Yang Kesatu
Rata-ratanya orang-orang yang muncul di terminal tu mostly ORANG ASING... dalam kata nama lain PTI becoz aku dengar bahasanya lain dari yang lain.. kalo bilang cina bukan juga, bilang bajau pun bukan, dusun lagi la bukan memang bukan bahasa bangsa-bangsa yang berada di bumi SABAH ini... dah memang ketara yang NOT MALAYSIAN lah.. 

Yang Kedua
BAU... pergghhh~!!! sekali angin bertiup... nah... di situ la juga BAU harum ketiak dorang.. aku heran dorang nda pakai DEODORANT ka... sedangkan murah jak pun.. 

Yang Ketiga
ORANG JUAL ROKOK HARAM.. ni memang LIVE la aku nampak.. pura-pura kunu bawa beg la plastik la.. padahal menjual rokok ni.. ada hari tu aku nampak seorang PENJUAL HARAM bagi tapuk stok rokok dia di dalam TONG SAMPAH~!!!!!!! eewwwww~!!!! PANGUTUR~!!! pura-pura ni aku tia nampak.. rata-rata penjual rokok haram ni aku nampak macam REMAJA lah.. ada dia antaranya still underage ni..

Yang Keempat
BERMACAM STYLE PAKAIAN ok ni memang aku suka tengo la sebab mana tau mau ciplak sikit-sikit.. muehehhe~ ada yang CANTIK, SMART, CUTE, MENYAMPAH, yang nda ngam-ngam pun ada... tapi ada hari tu aku nampak... GADIS BERTUDUNG.. ok baju panjang tangan la jgk..tudung ok.... seluar x brapa ketat.. TAPI~!!!!! LONDEH~! nampak PANTY wei.. warna hitam ada belang putih~!!!!!!!!! dah tu baju yang sepatutnya panjang aras paha di kasi sengaja ikat ni.... chesss~!!!!! adaka patut~!? hermmm kalo ya pun bergaya pakai tudung jangan la bah di bagi nampak bah tu PANTY... ni la budak-budak sekarang ni...

Yang Kelima
Aku paling nda suka bila ORANG BIKIN PANAS di sna menyampah-nyampah p mengurat... nda sedar diri ni... terutamanya orang yang sudah berstatus KHAWIN~! ermm~!! menyakitkan mata dan jiwa raga jak ni..

Yang Keenam
Kesibukan konduktor2 bas ni.. berteriak-teriak ni.. adeh~!!! tapi memang gitu pula keja dorang hehehe yang paling siuk dengar ni... dorang sebut nama tempat yang dituju laju2 jadi lain la bunyinya.. hehehe

Yang Ketujuh
Banyak HABUK... konfem la muka yang sdh sedia bedak ni tambah 1 lapis bedak lagi.. huahahahaha~!! Habuk terbang melayang-layang bah di sana...



Apa2 pun dah memang di TERMINAL pula kan so memang banyak orang banyak ragam yang boleh nampak.. kadang2 menghiburkan kadang2 menyakitkan mata.. apa2 pun aku akan merindui suasana ni jugak bila aku sudah bekereta.. cheewahh~!!! hahaha

No comments:

Post a Comment